دوشنبه ۰۶ فروردین ۰۳

همه آنچه باید درباره جوانسازی پوست بدانید

۶۸۳ بازديد
همه آنچه باید درباره جوانسازی پوست بدانید
می‌گویند رسیدن به جوانی جاودانه جزو آرزو‌های قدیمی بشر بوده است. در افسانه‌ها و حکایت‌های سرزمین‌های مختلف داستان‌های بسیاری می‌بینیم از جستجوی اکسیر جوانی و آرزوی داشتن زیبایی و جوانی برای همیشه. معروف است که اسکندر مقدونی در جستجوی آب حیات نصف دنیا را فتح کرد. بهرحال بشر زیباست و زیبایی را دوست دارد.
 
صورت به عنوان اولین و مهمترین تصویری که از یک انسان به نظر ما می‌آید نقش اساسی در جلوه زیبایی دارد. پوست لطیف و شاداب و عاری از لک و جوش و... برای خیلی از خانم‌ها دارای اهمیت است و بر زیبایی و اعتماد بنفس آن‌ها می‌افزاید. به خصوص پوست صورت آنقدر حساس است که باید مثل یک نوزاد کوچک مدام مراقب آن بود!
 
در این مطلب قصد داریم راجع به بهترین و موثرترین روش‌های جوانسازی پوست برای شما صحبت کنیم. البته راه‌های جوانسازی پوست بسیار متنوع هستند و هرکس باید با توجه به نوع پوست خود و نیازی که می‌بیند راه‌های جوانسازی پوست را امتحان کند. برای مثال جوانسازی پوست با لیزر، تزریق بوتاکس و یا هیدرودرمی و پاکسازی ممکن است برای همه اشخاص در هر وضعیت و سنی مناسب نباشد. 
 
روشهای جوانسازی پوست؛ از لایه برداری تا هایفوتراپی
 
 
چرا به جوانسازی پوست نیاز داریم؟
 
شاید برای شما هم سوال شده باشد که اصلاً پیری پوست چیست و چرا ما باید به فکر مراقبت و جوان سازی پوست دست و صورتمان باشیم. برای پاسخ این سوال باید با پوست بدن انسان آشنا شویم.
 
پوست لایه‌ای بسیار نازک و حساس است که روی بافت‌های چربی و عضلانی بدن ما قرار گرفته است. پوست یکی از بزرگترین اعضای بدن است، بافت زنده‌ای که با ۲ مترمربع سطح در تمام بدن گسترده شده و با مو‌ها و ناخن‌ها تکمیل شده است. پوست انسان درست مثل یک موجود زنده مدام در حال تغذیه و بازسازی و ریزش است. پوست حتی به سبک زندگی ما واکنش نشان می‌دهد. برای مثال دست یک کارگر زبر و زمخت می‌شود تا پوست مقاومت بیشتری داشته باشد. بدن انسان در طول زندگی ۷۰ ساله بیش از ۴۵ کیلوگرم پوست را می‌سازد و دور می‌اندازد. در واقع می‌شود گفت هرماه پوست فرد عوض می‌شود. به همین دلیل در بسیاری از روش‌های جوانسازی پوست روی قدرت ترمیمی پوست و زمان آن هم حساب می‌شود.
 
منبع : bartarinha
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.