شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

تشریفات جشن عروسی چگونه است ؟

۱۴۹ بازديد

خرید عروسی

برای برگزاری مراسم عروسی در ابتدا به لیست خرید عروسی توجه کنید. لیست خرید چمدان عروس و داماد هم یکی از خریدهای قبل از مراسم عروسی است که ما قبلا در دو پست مجزا به صورت کامل به آن پرداخته‌ایم.

  • اما به طور خلاصه خرید عروسی شامل چه چیزهایی می‌شود؟

خرید عروسی شامل لباس عروس و کت و شلوار داماد، خرید سرویس طلا و خرید چمدان عروس و داماد می‌شود.

رزرو تالار برای عروسی

رزرو تالار عروسی در بعضی از شهرها مانند تهران باید از دو الی سه ماه قبل از روز عروسی انجام شود و پس از آن هماهنگی‌های لازم در خصوص انتخاب نوع غذا، دسر، نوشیدنی و غیره تعیین شود و قیمت‌های آن هم مشخص گردد.

رزرو آرایشگاه برای عروسی

رزرو آرایشگاه برای عروس و همینطور داماد هم در شهرهای بزرگ و سالن‌های زیبایی معروف حدود سه الی چهار ماه قبل برنامه‌ریزی شود. مراحل زیبایی پوست، نوع میکاپ و مدل مو عروس باید خیلی زودتر برنامه‌ریزی شود و هم‌چنین کارهای زیبایی داماد هم معمولا از مدت‌ها قبل باید در لیست کارها قرار گیرد.

رزرو گروه موسیقی برای عروسی

رزرو گروه موسیقی برای عروسی هم از آن دسته کارهایی است که نیاز به برنامه‌ریزی دو الی سه ماهه دارد تا اگر گروه خاصی را در نظر دارید بتوانید از قبل برای روز جشن عروسی خود تعیین کنید.

رزرو عکاسی و فیلمبرداری برای عروسی

رزرو عکاسی و فیلمبرداری هم نیاز دارد تا از سه ماه قبل انجام دهید. امروزه عکاسی و فیلمبرداری برای کلیپ عروسی از یک ماه قبل از روز عروسی ساخته می‌شود و فیلم روز جشن عروسی مجزا با فیلم‌های قبل از عروسی است. فتوشات‌های عروس و داماد هم از دو الی سه هفته قبل گرفته می‌شود تا روز عروسی برای مهمانان به نمایش در آید.

انتخاب ساقدوش عروس و داماد

انتخاب ساقدوش عروس و داماد که معمولا از دوستان هستند هم به برنامه‌ریزی نیاز دارد. مدل لباس و رنگ‌بندی آن باید از یک ماه قبل مشخص شود و کارهای مرتبط در روز عروسی که از سوی داماد و عروس آماده شده را تمرین کنند.

سفارش کارت عروسی

سفارش کارت عروسی هم باید دو ماه قبل از جشن عروسی انجام شود و پس از اینکه تعداد مهمانان از بین اقوام عروس و دوستان عروس، اقوام داماد و دوستان داماد مشخص شد از کاتالوگ‌های موجود، نوع کارت عروسی را انتخاب کنید و تعداد کارت را سفارش دهید.

دسته گل عروس و ماشین عروس

برای سفارش دسته گل عروس و تزیین ماشین عروس معمولا از یک ماه قبل انجام می‌شود و از کاتالوگ‌های موجود، نوع دسته گل عروس و مدل گل‌آرایی ماشین عروس را مشخص کنید.

خرید فشفشه، بادکنک و شمع

برای خرید فشفشه، برف شادی، بادکنک و یا شمع‌های رنگی هم از یک هفته قبل اقدام کنید. قبل از خرید دقت کنید که میز عروس و داماد در تالار مشخص باشد تا اگر دیزاین آن‌جا با شما بود تعداد بادکنک و شمع را درست تهیه کنید.

 

منبع : https://asemooni.com/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.